مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 مرداد 1399 ساعت 04:152020-08-12بين الملل

گزارش الجزیره | جنگ نفوذ بن سلمان و بن نایف در آمریکا ادامه دارد


ولی عهد پیشین و ولی عهد کنونی سعودی از مدتها پیش با هم درگیر و در حال رقابتند؛ این درگیری، به واشنگتن نیز کشیده شده است تا هر کدام به زعم خود بتوانند از حمایت دولتمردان آمریکایی برخوردار شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سعد الجبری مشاور محمد بن نایف ولی عهد پیشین سعودی در دادگاه آمریکا، علیه محمد بن سلمان ولی عهد کنونی و شماری از مشاوران بلندپایه اش شکایت کرده است.

الجبری در جریان شکایت خود از بن سلمان و مشاورانش، تأکید کرد که آنان قصد داشته اند سال 2018 وی را ترور کنند؛ اقدامی که به منزله حلقه تازه ای در  زنجیره درگیری چند ساله بین بن نایف و بن سلمان در داخل واشنگتن است.

دیوید ایگناتیوس نویسنده مشهور روزنامه واشنگتن پست با انتشار گزارشی به بررسی اوج گیری بن نایف و سپس سقوط فاجعه بار وی به دست بن سلمان پرداخت و هشدار داد که احتمالا بن نایف نیز محاکمه خواهد شد؛ مسئله ای که بار دیگر بر اهمیت نقش واشنگتن بر مسئله جانشینی حکومت سعودی تأکید دارد.

ولی عهدهای سابق و کنونی سعودی از مدت ها پیش با هم درگیر هستند، ولی بن سلمان موفق شد نبرد در عرصه آمریکا را در اواسط سال 2017 به سود خود پایان برساند؛ هر چند که یک دیپلمات عربی تأکید کرد که نبرد بین طرفین بر سر واشنگتن، هنوز به پایان نرسیده است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش الجزیره | جنگ نفوذ بن سلمان و بن نایف در آمریکا ادامه دارد

گزارش الجزیره | جنگ نفوذ بن سلمان و بن نایف در آمریکا ادامه دارد